11 juli 2011

Varför får barn alltid allting?

- Jag funderar på om jag skall ha skolflicke-outfit en dag och den här andra en annan dag, fast jag har en annan snygg klänning som jag borde hinna ha också. Fast jag byter ju kläder när jag är full. Jag antar att jag kan ha den ena halva lördagen och sedan den andra andra halvan. Jag vill ju vara snygg på din fest! Vad skall du ha?

- Oh! Oh! Oh! Jag hittade den perfekta klädseln i en affär häromdagen! Den var så fin! Den hade varit perfekt!

- Okej, men varför var den inte perfekt då?

- Den fanns bara i barnstorlek. Jävla barn. Varför skall de få allt det roliga jämt? Om jag vill klä mig som en dinosaurie på min trettioårsfest så tycker jag att jag borde få göra det också.

Men det fick jag alltså inte. Dumma verklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar