19 juli 2011

Vända dålig dag

Hela dagen gick åt helvete. När den nästan var över bestämde jag mig för att vända på saken. Efter det lekte jag knölval bland isberg och sänkte onda ankor ända tills den globala uppvärmningen (förmodar jag) fick isbergen att smälta. Sedan sminkade jag mig med fina ögonskuggor från Alv. Sedan mötte jag upp min man vid bussen och efter det fick han valla mig ned till stranden. "Nu skall du ned och vattna din fru igen!" Om jag bara får en promenad till stranden och några minuter att vada i strandkanten och titta på intressanta stenar och döda fåglar och svära över att folk lämnar en massa skräp överallt så blir allt ganska bra.
Sedan diskade jag och lagade mat och gjorde matlåda. Nu har jag ätit mat och dagen slutar i alla fall med mindre huvudvärk och mer knölvalar än den började med. Alltid något.

1 kommentar:

  1. Det hade varit komplett om vi hade haft knölvalssångkör också! =)

    SvaraRadera