30 jan. 2010

4 bröllop

För några dagar sedan fick jag ett mail.

"Hej! Jag jobbar med ett nytt tv-program på TV4 som heter 4 Bröllop. Det påminner om halvåtta hos mig fast här är det 4 brudar som går på varandras bröllop. Därefter betygsätter de varandra och den brud som vinner får ta med sig sin nya make på en femstjärnig lyxbröllopsresa!!! Om detta kan vara av intresse så hör gärna av dig till mig så berättar jag mer!"

Det är ett mail jag aldrig kommer att svara på. Ett bröllop ser jag som något man delar med goda vänner och släktingar, inte hela Sverige. Dessutom vill inte jag ha någon främmande jävla tjej på mitt bröllop som skall betygsätta mig. Det låter mer som en mardröm än ett bröllop. Självklart kommer ett antal mediakåta bimbobrudar att nappa på det här, men jag är inte en av dem.

Varför får jag alltid mail om knäppa TV-program som folk vill ha med mig i? Varför får jag aldrig mail om roliga TV-program som vill detsamma?
För några år sedan när talkshowen Hanna var aktuell så fick jag mail om att de ville ha med mig. De hade tittat på mina sidor på nätet och eftersom det då inte var superinne att vara alternativ och jag uppenbarligen var alternativ så ville de ha med mig. Visst, för all del. Problemet var bara att de ville ha upplägget att jag skulle diskutera med någon som hade svårt för min stil. "En förälder, en släkting..." osv. Jag tackade vänligt, men bestämt nej tack och sade att jag inte umgås med folk som har problem med min stil. Fick tillbaka svaret "Men NÅGON måste det ju finnas?".
Nej. Det finns det inte. Varför skall jag ha folk i mitt liv som inte gillar mig som jag är. Tror att det gick mellan tre och fyra mail från respektive håll fram och tillbaka innan de slutligen gav upp.

Nu i efterhand önskar jag att Alv hade kunnat följa med och SPELA att hon hade problem med min stil. Vi skulle ha kunnat tjafsa igenom hela sändningstiden utan problem.

2 kommentarer:

  1. men vad galet....

    Ratt spannande o lasa om vad du tackat nej till, nog manga som skulle gatt med for o fa bli "rikskandis" for fem minuter... men det ar lite laskigt det dar med att hanga ut sitt privatliv pa tv.. ens stil och ens brollop ar ju faktiskt valdigt privata saker.. tycker jag da.

    Kram
    Lon

    SvaraRadera
  2. Oj, de hade fått släpa ut oss grälandes från studion! Jag hade tagit på mig mina bästa blåjeans med vit tshirt till och gafflat om allt från djävulsdyrkare och att du inte kommer till himlen. Det hade varit roligt det!

    SvaraRadera