18 jan. 2010

Blir sinnet för humor generellt inte äldre än tolv år?

Jag har just sett på Raw, åter en gång med mer besvikelse än leenden. I förra avsnittet jag såg stod en man och sjöng ett smäktande ode till en bajskorv. I det här avsnittet stod en söt brud i blommig klänning och med blomma i håret och talade genom hela sitt nummer om sin fitta, sedan pratade Schyffert en stund om håriga fittor och slaka dansbandskukar och sedan var det slut.
Vad har hänt med den Svenska humorscenen? Om det inte är invandrare som står och driver med invandrare så är det folk som tar till könshumor eller ren kiss- och bajskomik, av samma stil som ungarna i grundskolan fnissar fram under rasten.
Och folk skrattar. Slutar människor generellt sett att utveckla sin humor efter att de fyllt tolv?

Jag kan ärligt säga att jag får ut mer av att lyssna på Onkel Kånkel... och jag avskyr Onkel Kånkel av hela mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar