26 jan. 2010

Fittstim

Min bästaste vän var med om ett intressant scenario i dag. Hon blev inkallad till chefen. Gissa varför? Jag slår vad om att ni inte på en miljon år kan gissa varför.
Så här var det:
Hennes kollegor, arbets"kamrater", whatever hade läst ett inlägg på Facebook där hon skrev att när hon kom till makten skulle hon spränga bort Västsverige. Självklart kopplas det inte till att hon levt utan badrum och då och då även helt utan vatten eftersom hennes hyresvärd inte kan få tummen ur röven och fixa problemet. Självklart tar arbets"kamraterna" åt sig.
Utöver detta hade hon skrivit i sin personliga, icke jobbrelaterade blogg ett inlägg som hette "Fittstim" och som handlade om att för mycket östrogen på en arbetsplats bara leder till skit. Hon kunde lika gärna ha menat någon annans jobb, men självklart tog kärringarna på hennes jobb åt sig. Varför? Jo, för att det är för mycket östrogen på hennes arbetsplats uppenbarligen.
Så de gick till chefen. De kände sig minsann träffade och herregudhurärdetmedhenne och var oroliga och bla bla bla bla bla. För allt skall tolkas bokstavligt och man skall verkligen försöka ta åt sig.
För vad som skrivits på Facebook och en blogg om min bästa väns personliga tankar och liv.

Man kanske kan säga att saker på internet inte är personliga eller privata. Sant. Det ligger öppet för allmänheten att läsa. Därmed inte sagt att man MÅSTE läsa det. Det finns ingen regel som påbjuder det, inte en endaste liten paragraf.

De flesta människor läser inte sidor som stör dem. Jag läser inte sidor som stör mig, för jag är inte DUM I HELA HUVUDET.

Och för mycket östrogen på en arbetsplats är det DEFINITIVT när man går och upptar chefens tid med sådant här förbannat skitsnack. Kackel i hönsgården. Jävla kärringfasoner.
Jag skulle vilja se en grupp män gå till sin chef, rycka honom i tröjärmen och säga "Chefen, chefen! Jag läste en blogg på nätet och jag tooog iiilla viiiid mig!"

Man behöver inte läsa. Man behöver inte ta åt sig. Man behöver inte LETA aktivt efter saker att tjafsa om. Om man gör det så är man bara en jävla fitta som behöver skaffa sig ett liv.

3 kommentarer:

  1. Och framför allt borde saker man går till chefen om vara arbetsrelaterade, annars kan vi lika gärna börja åsiktsregistrera och personlighetsbedöma folk rent allmänt så att de som är mest som folk är mest (Öh?!) är de som får flest klappar på axeln.

    "When everyone thinks the same, nobody is thinking" som Walter Lippman sa.

    SvaraRadera
  2. Håller med, har själv jobbat där Alv är nu. Det är en jäkla massa kärring gnäll på det bygget. Nä de skulle behöva växa upp! Sköta sina egna affärer! Städa i sinn egen farstu! Och så vidare. Det är fan att hon inte kan få ut-trycka sig ens på sinn fritid.
    MVH susanne.

    SvaraRadera
  3. Irriterande med arbetsvänner som inte kan säga direkt åt en utan allt ska gå via chefen. Jobbade själv på ett sånt ställe ett tag men böt ganska snabbt eftersom jag inte orkade emd det.
    Du har ett humoristiskt och bra sätt att skriva, tycker om din blogg. :)

    SvaraRadera