5 jan. 2010

Mitt 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hittade Kärleken, satte en förlovningsring på mitt finger, flyttade till Kalmar, började förstå matematik, avslutade min långtidssjukskrivning - fast inte i den ordningen.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Förmodligen lovade jag bara att vara mindre PK under året och det lyckas jag alltid med.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jepp, en hel klase med folk. De ynglar av sig som flugor.

4. Dog någon som stod dig nära?
För en gångs skull inte... bara en barndomsväns pappa och min mammas exkarl.

5. Vilka länder besökte du?
Narnia, Skåne, Fantasien... tja, det vanliga.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Mindre ansvar för otacksamma projekt.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Jag minns inte datum, men jag minns dagar. Kommer alltid minnas dagen när jag träffade August och den hemska dagen när jag och Oscar gjorde slut (Breaking up is hard, but keeping dark is hateful)... och givetvis kan jag knappast glömma dagen då August friade (och jag tackade så klart ja direkt).

8. Vad var din största framgång 2009?
Att jag tog mig i kragen, avslutade min långtidssjukskrivning frivilligt (trots att inget egentligen förändrats) och började plugga igen.

9. Största misstaget?
Att behålla otacksamma ansvarsområden.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget värre än lite förkylningar och mina underliga bensår.

11. Bästa köpet?
Biljetten till August (gudars, vad jag tjatar! =) )

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra, är jag rädd.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Haha... gissa vad?

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Narval, narval, swimming in the ocean...

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare generellt sett, men har haft några av mina ledsnaste ögonblick.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat ännu bättre.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting faktiskt. Jag slösar bort tid på mycket, men det är kvalitativt tidsslösande.

20. Hur tillbringade du julen?
Med min bror, mor, fästman och Johanna i ett snöinbäddat hus på landet.

22. Blev du kär i år?
Hell yeah.

23. Hur många one night stands?
Jag har slutat med one night stands. Slutat. Jag! Visst är det häftigt?

24. Favoritprogram på TV?
Big Bang Theory och How I met your mother

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ganska många. Det blir så när man drar sig ur isoleringen och börjar träffa folk igen.

26. Bästa boken du läste i år?
Hm... svårt. Har som vanligt läst sjukt mycket böcker.... fast också läst om många böcker. Alltså blir det nog någon jag läst om, exempelvis Holly Blacks Mörkrets Tjänare.

27. Största musikaliska upptäckten?
Det har mest tuffat på i gamla älskade spår.

28. Något du önskade dig och fick?
Som vanligt önskade jag mig massor och fick också massor av det jag önskat mig.

29. Något du önskade dig men inte fick?
Världsherravälde (inte i år heller... *suck*)

30. Årets bästa film?
The Thing är en av de bästa jag sett under året som jag inte sett förut.

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Om jag inte minns helt fel så åkte jag hem från LinCon.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite mer ordning och reda skulle inte skada.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Hm... tänk Hogwarts möter Syskonen Baudelaire möter Big Bang Theory så hamnar du på ett ungefär rätt.

34. Vad fick dig att må bra?
Att för första gången i mitt liv inte känna mig ensam eller konstig längre. Att känna mig fundamentalt förstådd.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmm... jag minns inte riktigt faktiskt. Förmodligen Bowie som vanligt. =)

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Skolan tvingar oss ta en massa ställning i miljödebatten hela tiden. Deprimerande.

37. Vem saknade du?
August varje gång han inte var nära, Nna, mamma och givetvis Alv.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Oj oj... så många underbara. August, Niklas, Hannah, Daniel, Josefin, Johan, Jenny bara för att nämna några.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att föreningsarbete är otacksamt och så jävla mycket inte värt det.

40. Citera en sångtext som summerar ditt år:
"Oh no, love, you're not alone"
- Five years, Bowie

1 kommentar:

  1. Jag såg den listan, men tordes inte fylla i den. Men tänkvärd summering av 2009 :o)

    SvaraRadera