13 jan. 2010

Vill ha en klädönskemaskin

Har just räknat ut att jag har råd att köpa ungefär ett nytt (läs: "begagnat") plagg den här månaden. Har drömmar om några plagg jag vill få tag i, men hur jag än letar och letar är de ta mig fan OMÖJLIGA att hitta till resonabla priser. Ändå är det inget överdrivet krångligt jag letar efter.

1. Lång kjol i fusksammet
Jag vill ha en lång, svart kjol i fusksammet, velour, gärna krossat. Den skall vara vid och den skall ha resår i midjan. Hur svårt kan det vara egentligen?

2. Stor gosetröja
Jag har under senaste kalla månaderna drömt våta drömmar om en lång, stor, mjuk, gosig och gärna stickad tröja att kura ihop mig i. Också hopplöst att hitta, i alla fall i svart.

3. Vit klänning med ärmar
En vit klänning i något stretchtyg med vackert fall och långa ärmar som jag kan sy om till brudklänning. Totalt, jävla fett hopplöst. Har letat i månader utan resultat.

Jag vill ha en maskin som magiskt kan skapa de plagg jag önskar.

1 kommentar:

  1. Jag klippte av överdelen till den där mörklila/svarta plyschklänningen jag hade med lite planer i åtanke och sedan blev det inte bra. Om jag inte har slängt den så är det inte så svårt för mig att pilla i lite resår i den och då är den din.

    SvaraRadera