28 feb. 2010

@ CalCon

Kom just hem från andra dagen på CalCon och tänker inte åka dit igen i morgon. Inte för att jag inte har haft roligt, snarare är det helt klart det trevligaste konvent jag bevistat någonsin. Det handlar mer om att jag inte kommer orka upp för att hinna göra någonting i morgon ändå.

På fredagen så spelledde jag mitt zombieäventyr till rollspelet Action! Det gick hur bra som helst. Det bästa var när hjältarna klarat sig till helikopterplattan med god tidsmarginal och medan de väntade på att bli räddade knäckde de var sin folköl och offrade ett hjältepoäng på att hitta solstolar som de kunde sätta sig i och vänta.
Jag fick en cool vision av en vy över en stad som ligger i kaos och förödelse med zombier och bränder och alarm som ljuder - men högt upp över allt vansinne på ett hustak sitter fyra trötta, men oskadda personer och lutar sig tillbaka i var sin solstol med öl i hand. Sjukt passande!
Sedan var jag med i konventets version av Deathgame (som var lite mer som Killer) och blev dödad efter att jag fruktlöst letat och letat efter min måltavla. Efter det var det Magic-draft där jag åkte ut direkt, men August vann så jag var inte hemskt ledsen även om jag gruffade en del. Spelade lite Magic med roligt folk, pratade en massa med en hel mängd folk och på natten fick jag äntligen spela Clemens Hedins försvinnande - äventyret till Bortom som jag ritat ett par teckningar till. Det var sjukt skrämmande och jag var helt skakis efteråt, så jag höjer helt klart ett stop för att ha Olsson som spelledare.
Sedan gick jag och August hem med Johan som sällskap på halva vägen. Inte förrän klockan sex på morgonen var vi i säng.

Vilket tyvärr ledde till att jag missade äventyret till Fading Suns som jag skrivit upp mig på. Nu i förmiddags var vi nämligen utslagna och halvdöda. Vi lyckades dock släpa oss iväg på eftermiddagen lagom till mitt spelpass nummer två; som också var fullsatt! Även det gick mycket bra och sedan fluffade vi omkring lite innan vi var med på Harry Potter-draft. Det var helt awesome! Harry Potter är ett helt underbart gullemysigt kortspel!
Så till sist fick vi åka med en snäll snälling med bil hemåt... och nu är jag här!

Och jag har aldrig träffat så mycket trevligt folk, pratat med så många eller framför allt haft så roligt på ett konvent förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar