9 feb. 2010

Brudklänning igen

Så sitter jag här och funderar över brudklänningar igen. Om jag skall strunta i det här med att ha en vit klänning så blir valet ganska enkelt. Den här klänningen till vänster köpte jag på Grothica för ett antal år sedan och den är verkligen fin, samt sitter hemskt snyggt på mig. Dessutom är den fortfarande i nyskick eftersom jag sällan funnit anledning till att bära den.

Men samtidigt tar det emot. Jag vill ju ha något storslaget vackert. Något som känns rätt till hundra procent. Något som är vitt. Varför är jag så otroligt inställd på det här med vitt? Jag har aldrig någonsin lyckats hitta en vit klänning som faktiskt sitter snyggt på mig. Vitt får mig att se ut som en strandad val insvept i gamla lakan, oavsett hur snygg klänningen är i grund. Ändå kan jag inte sluta drömma om att få ha någonting mer i stil med det här till höger i stället. Någonting ljust, någonting sagolikt. Någonting spektakulärt.

Och jag har inte en spänn att lägga ned på det. I alla fall inte för tillfället. Sedan har jag väldigt få spänn att lägga ned på det oavsett. Min enda möjlighet är att hitta fint tyg till nedsatt pris och sedan se till att låna en symaskin och kidnappa Alv. Den senare kommer ju faktiskt hit om en överskådlig framtid, så då kanske man kunde passa på att försöka fixa en klänning då.

En annan sak jag kommit på att jag gärna vill ha är någon slags extravagant krona. Mitt hår lär ju inte ha vuxit ut till tillfället, så då måste jag ha något annat snyggt för att dra uppmärksamheten från det faktum att håret ser ut som skit. Jag tror att jag skall göra den själv, och jag tror jag tänker låta mig inspireras av Arwen och saker som folk gjort inspirerade av hennes utstyrsel även där. Kanske något åt det här hållet:

Vad tycker folk?

1 kommentar:

  1. Ska se om min dator vill sammarbeta med mig så du kan få se min 'angeldress' Isf kommer bilden under morgondagen på min blogg. annars älskar jag de kläderna du tänker dig ha:) Att du gör din egenbrudkrona tycker jag är hur häftigt som helst, önskar att jag hade de färdigheterna och den talangen du har.

    Keiju- i fullmånens sken dansar älvorna

    SvaraRadera