12 feb. 2010

Åtta timmar

I onsdags var jag i skolan åtta timmar. En och en halv timme hade jag lektion. Hur gick det här till? Jo, först sov jag väldigt lite, men skuttade ändå upp klockan sex för att i panik rota runt efter ridkläder, vakna, få på mig nämnda ridkläder, plocka en frukt i farten och rusa till bussen. Allt så jag skulle hinna med bilen ut till ridhuset där dagens första lektion skulle hållas.
När jag kom till skolan med en kvart till godo så fick jag se att det på vita tavlan i hallen stod att lärarinnan var sjuk och lektionen inställd. Jippie. Således hade jag ingen lektion alls på förmiddagen, utan började klockan ett och kunde lugnt ha sovit till elva om jag hade velat.
För att inte förspilla tid gick jag och lånade en mattebok och räknade matte i tre timmar. Ja, jag vet, någonting har allvarligt gått snett i mitt huvud.
Så var det lunch mellan tolv och ett, och sedan var det engelska. Efter det en halvtimmes rast igen och sedan satte jag mig för att vänta på bildläraren. Vi blev ett helt gäng som väntade, och väntade. Och. Väntade. När läraren var tio minuter försenad traskade jag ned och tog en cigg. Sprang på en annan lärare som undrade vad jag gjorde i de avlägsna delarna av skolan. "Bildlektion" svarade jag, och fick veta att bildlärarinnan också var sjuk och lektionen var... gissa vad? Inställd!
Roligt att ingen tänkt på att tala om det för oss.

Om de nu vägrar att fixa vikarier så kan de ju i alla fall för helsike ha en plats där de skriver upp vilka lärare som är sjuka och vilka lektioner som är inställda, dag för dag.


-----------------------------
För övrigt har jag fått gästblogga hos Miss JS! Tack för förfrågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar