15 nov. 2012

Dag 27 - 10 saker jag önskar att jag kunde förändra

Jag tänker inte ta upp saker som min kondition eller ekonomi eller sådär, eftersom det är saker man KAN förändra.

  1. Jag vill vara frisk. Jag vill bli av med min diabetes. Det kommer aldrig att hända, men jag vill så hjärtans gärna kunna ta en chokladkaka ibland utan att jagas av demonerna. Jag vill kunna leva ett långt liv, barfota, utan att bli blind. Det är liksom inte så mycket begärt, tycker jag, men ändå är det för mycket.
  2. Jag vill att min bror skall må bra. Jag vill att han skall vara nöjd med sig själv och sitt liv. Jag vill att han skall kunna se alla de kvaliteter han besitter som han är så blind inför.
  3. Jag vill att min mamma skall bli frisk. Bort med diabetes, dålig mage, konstiga domningar och dålig rygg. Bara vara världens friskaste 61-åring.
  4. Jag önskar att jag kunde vandra mellan världarna. Inte bara läsa böcker, utan faktiskt vandra in i dem och uppehålla mig där ett tag när jag vill.
  5. Jag vill att Alv skall hitta någon som uppskattar henne för den underbara, knäppa, inspirerande och fantastiska person hon är, för alltid.
  6. Jag vill ha möjligheten att låta min man träffa min pappa och själv vill jag träffa hans mamma. Jag tror att det skulle ha kunnat ge oss väldigt mycket att göra det. Bara en middag alla fyra där man kunde berätta om allt som hänt, säga det man önskat säga och presentera varandra ordentligt.
  7. Människors inställning till saker jag tycker är viktiga, men som de ger blanka fan i.
  8. Jag vill ha perfekt syn, det vore verkligen något. Slippa glasögon och kisande och huvudvärk och annat skit. Bara perfekt syn.
  9. Jag vill förändra alla fula saker. Allt som är fult skall ändras till finare saker. Fula lyktstolpar skall bli fina lyktstolpar, fula hus skall bli fina, fula kläder fina... Fult skall helt enkelt bli fint.
  10. Jag önskar att hela min familj kunde bo i samma landskap.

1 kommentar:

  1. 8:an är faktiskt möjlig! Du kan träna din syn, och få normal syn!

    SvaraRadera