1 nov. 2012

Dag 13 - 10 kändiscrusher

 I och med att jag redan skrivit om skådespelare och skådespelerskor till förbannelse så försöker jag här peta in de andra kändiscrusher man kan påstå att jag har.

1. Neil Gaiman - Jag dras till genier. Om dessa genier likt en magiker äger förmågan att skapa nya universum och vandra mellan världarna på en stig stjärnbeströdd av ord så är det knappast något minus.

2. Carl-Einar Häckner - Och på tal om magiker... Orden, kroppspråket, dikterna, skämten, tricken. Hur han väver ihop en föreställning som bara kan liknas vid gamla tiders mest strålande gyckelspel.

 3. Grant Wilson - En sann gentleman och helt klart den tryggaste spökjägare jag känner till. I hans sällskap skulle jag tveklöst vandra in i vilken mardröm som helst... om han höll mig i handen det vill säga.

4. Jhonen Vasquez - Mannen som ger malkaverna ett ansikte och serierna en extra udd som verkligen gör hela skillnaden.

5. Ebbe Schön - Den mysigaste trollgubben på den här sidan om verkligheten. Det är konstigt hur ofta jag yttrar meningen "Om jag bara vore så och så mycket äldre"... men jag har väl helt enkelt en dragning till grånade gamla män med skägg.

6. Martina Pilcerova - Utöver att vara helt otroligt söt och ha fantastiskt intressanta intressen så gör hon också fantastiska illustationer till Magic the Gathering.

7. Kris Williams - Utöver att hon är så vacker att ögonen nästan börjar blöda så kan man inte låta bli att älska en kvinna som på sin hemsida presenterar sig som "Music Lover, Traveler, International Ghost Hunter".

8. Daniel Handler - Han må inte vara Lemony Snicket, men han är i alla fall Lemony Snicket. Det är inte ofta jag sitter och tittar på inspelade intervjuer med någon, men Handler är en av de mest intressanta personer som någonsin skrivit tretton böcker.

9. Holly Black - Jag har alltid känslan av att vi skulle bli så fantastiskt nära vänner som två människor kan bli. Hennes fantasi är helt fantastisk och det är något med hennes personlighet som lockar ofantligt.

10. Loreena McKennitt - Jag brukar beskriva henne som "Det som Enya förmodligen önskade att hon var" och det håller jag fast vid. Så inspirerande att jag blir lycklig bara av att höra hennes namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar