7 nov. 2012

Dag 18 - 10 favoritpyssel

  1. Klippa och klistra och dona - Jag älskar att göra små roliga askar, flaskor med spännande etiketter, små burkar med underligt innehåll. Allt sådant.
  2. Teckna - Med papper och penna kommer man långt.
  3. Sy lapptäcken - Än så länge håller jag mig till det eftersom jag börjar fatta hur det går till. Skaffade nyligen min första egna symaskin och håller på att vänja mig vid den.
  4. Ändra om plagg - Ändra längd, lägga till saker, vidga ärmar, brodera, applikationer...
  5. Latexsmedja - Att göra latexvapen är fantastiskt roligt och väldigt inspirerande inför framtida lajv.
  6. Handsy - Att sitta och sy på lajvkläder för hand är ibland frustrerande, men det brukar kännas otroligt bra när man väl är färdig.
  7. Dockmakeri - Konstiga fantasidockor är min kopp te. Allt som behövs är papperslera, lite tyg och piprensare.
  8. Pillra ihop fina brev - Bläck och stiftpenna, tjockt föråldrat papper, stämplar, sigill...
  9. Bokbinderi - Har tyvärr inte saker hemma till det just nu, men det finns helt klart något magiskt över det.
  10. Göra smycken - Med pärlor, metalltråd och små hängen kan man hitta på nästan vad som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar