11 nov. 2012

Dag 23 - 10 heta egenskaper på en eventuell partner

  1. Humor. Gärna en växling mellan svart humor, dåliga ordskämt och finurlig språkhumor.
  2. Allmänbildning är sexigt. Någon som kan lite om väldigt mycket är ofta spännande att prata med i alla lägen.
  3. Specialkunskaper om ett intressant ämne. Det må vara litteratur, språk, odling, historia, rollspel, djur, spöken eller något annat jag gillar. Om någon har specialkunskaper och små anekdoter att berätta om sitt ämne så lyssnar jag gärna.
  4. Skrivtalang. En talang för ord är något som gör mig knäsvag. Jag älskar ord och jag älskar när någon finner extravaganta sätt att använda dem på.
  5. Kvicktänkthet är sjukt sexigt. Lite sega människor kan vara underhållande, men det är långt ifrån lika hett i och med att det blir svårare att munhuggas (ett av mina favorittidsfördriv).
  6. Fantasi. Det är egentligen det viktigaste, tror jag. Om en människa har fantasi kan jag förlåta nästan vad som helst och nästan alltid hitta gemensamma nämnare.
  7. Öppenhet utan astralrunk. Jag gillar de som är öppna inför paranormala företeelser, men inte vidöppna inför allsköns New Age-skräp som kantänkas dyka upp i ens väg.
  8. Dofta gott. Lukter betyder mycket för mig, särskilt som jag inte är så bra på ansikten och därmed får förlita mig på luktsinne och hörsel för att känna igen folk.
  9. Är en röst en egenskap? Jag antar det. Jag är i alla fall väldigt kräsen med röster. För rätt sorts röst kan jag gå praktiskt taget hur långt som helst.
  10. Artighet tycker jag är trevligt. Den här nya företeelsen där folk tror att det är oärligt att vara artig och att man alltid måste säga allt för att inte verka falsk går mig helt förbi. Mer uppfostran åt folket!

1 kommentar:

  1. Känns som om vi har ganska lika åsikter på sådant här. ^^

    SvaraRadera