2 nov. 2012

Dag 14 - 10 favoritband/sångare

Nu orkar jag inte sitta och leta bilder för tillfället, men här är i alla fall listan:

  1. David Bowie är kärlek, men kanske främst av alla Ziggy Stardust.
  2. Queen är och var ett av tidernas bästa band.
  3. Gothic Archies får mig att le. Alltid.
  4. King Diamond är alltid King Diamond.
  5. Alice Cooper är den okrönte konungen av skräckrock.
  6. Bon Jovi vågar jag faktiskt öppet ha på den här listan numera, till skillnad från i min imagebundna ungdom (häromåret). Eller som de säger i Supernatural "Bon Jovi rocks on occations."
  7. Sissy Prozac är jag lite ledsen över att de aldrig gav ut mer än två skivor och två singlar. Det blir liksom inte så häftigt att säga "jag har allt deras material" då.
  8. Type O Negative gör mig fortfarande lycklig och jag tvivlar på att jag någonsin kommer att överge dem helt. Nostalgihalten är ju helt vidunderlig.
  9. Hedningarna gör att jag kommer så nära trance som jag bara kan komma genom musik.
  10. Dissection är något av det bästa som någonsin kommit fram inom metalkretsar.
Den här listan är dock väldigt föränderlig och de enda bestående tycks vara Bowie och Queen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar