8 nov. 2012

Dag 20 - 10 saker jag måste göra innan jag dör

  1. Få en bok publicerad. Det har trots allt varit min dröm sedan jag var en tvärhand hög och jag är inte beredd att släppa den så lätt.
  2. Få min fil. kand. i litteraturvetenskap så jag känner att jag avslutat något.
  3. Ta körkort i och med att jag drömt om det också i evigheter. Andra drömmer om att flyga om nätterna, min mest återkommande dröm är att jag kör bil.
  4. Återvända till Egypten med Alv. Det blev inte efter tio år, men kanske femton eller tjugo?
  5. Återvända till Italien, mitt favoritland i hela världen. Fast jag håller mig nog till att åka dit på vinterhalvåret. Jag och värme fungerar inte så bra ihop.
  6. Få ett jobb jag trivs med. Helst som översättare och/eller undertextare.
  7. Flytta ut på landet. Jag är inte gjord för städer eller ens byar.
  8. Testa min idealvikt. Inte för att jag hakar upp mig på min vikt särskilt ofta, det skulle bara vara intressant att en gång i mitt liv testa att väga idealiskt.
  9. Lära mig ett till språk. Det är intressant, nyttigt och alltid användbart.
  10. Odla stora pumpor. Jag älskar pumpor. Nästa år kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar