6 mars 2011

Ritplatta

En sådan där digital ritplatta har flyttat hem till mig. Det är spännande att arbeta med något helt nytt, men samtidigt känns det som om man är nybörjare igen vilket jag inte uppskattar.

När jag var liten var jag bäst i klassen på att rita. Jag var länge bäst i klassen, i flera olika klasser. Efter det kom Internet. Internet örfilade upp mitt ego enligt den härligt svenska devisen jantelagen och sedan dess har jag alltid haft en liten ambivalent känsla gentemot mitt tecknande. Nu på senare år har jag börjat bli lite nöjd igen - och då börjar jag med det här och hamnar tillbaka ett stort antal år i utvecklingen. Typiskt.

Bilden här i inlägget är mitt tredje försök till att skapa något med ritplattan. Det är också första gången jag faktiskt använder lager-funktionen i Paint Shop och jag har insett att det säkert blir väldans användbart när jag väl förstår mig på den.

1 kommentar:

  1. Ser nästan lite ut som Voldi. Lite mer naken och lite mer possessed. :P

    SvaraRadera