1 mars 2011

Filip och Fredrik är verkligen riksmongon

Riksmongon som har löpt amok. Hur i helvete kan någon tycka att dessa imbecilla, förpubertala missfoster kan ha något att erbjuda någonting? Okej när de har egna program, då kan man i alla fall bara stänga av TV:n och gå och göra någonting annat -  vad som helst - diska kanske, eller sortera stenarna på en grusväg. Båda sakerna innebär mer underhållning än denna urblåsta duo.
De började förpesta min och alla andras värld i och med 100 höjdare. En intressant programidé som förvandlades till ett skämt när de skoningslöst sökte upp landets original och drev med dem så mycket de orkade på sitt plumpa och tröttsamma sätt. Efter det försökte jag ignorera dem, vilket till sist blev omöjligt när de visade sig vara värdar för Oscarsgalan.

De förstörde så klart allting. Pladder, pladder, pladder. Jag fick känslan av att de för det mesta googlade folk allteftersom och sa vad som än dök upp i sökningen. Ingen information var direkt relevant och mycket av den var rent ut sagt felaktig. De pladdrade på om Puff Daddy när man spelade maffiga Star Wars-musiken. De poängterade att de inte tyckte det var något bra år för in memorial när man hyllade de inom filmindustrin som gått bort under året. De påstod att Trent Reznor började som producent av Marilyn Manson. De var helt enkelt fullständigt clueless.
Vems idé var det egentligen att sätta ett par clowner som Oscarsvärdar? Den personen borde oavsett stuvas i sin egen sås.

Just nu är jag beredd att säga att jag inte bara avskyr och föraktar Filip och Fredrik, utan även alla som faktiskt tycker att de gör ett bra jobb. Det är ju faktiskt ert fel att de fått löpa amok.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte varför de måste envisas med att ha de där förbannade kommentatorerna, det gör mig lika irriterad som dubbade barnfilmer.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig till fullo, bort med idioterna. Satt hela kvällen och ville göra min röst hörd någonstans att ta bort dem, ta bort dem.. Men mina kunskaper om internet är begränsade och jag vet fortfarande inte vart man kan klaga på dem..Skulle önska att de visade hela galan igen utan deras kommentarer och att de två försvann från TV för gott.

    SvaraRadera
  3. Vad är det här? Någon som inte slaviskt tycker att allt F&F gör är genialiskt?

    Yvonne, jag gillar det faktumet att du och din åsikt existerar! Det roligaste F&F sagt är när de erkände att deras USA-valvaka skulle vara Obama-partisk, men det är allt.

    Inte fan kunde de ta åt sig kritiken efter galan heller, utan i deras upp-och-nervända hjärnor var det bevis för de hade ännu mer rätt.

    SvaraRadera