7 okt. 2009

Saker som skulle underlätta

Jag har bestämt mig för att göra en lista över saker som skulle underlätta mitt liv betydligt, men som jag inte har råd med;

- Körkort
Givetvis skulle ett körkort underlätta allting vansinnigt mycket. En bil som matchar körkortet vore ju den ultimata lyckan dessutom.

- Laptop
En laptop så att jag skulle kunna jobba med mina böcker precis när som helst vore också helt superduperbra. Att kunna sitta och skriva på rasterna, eller på något mysigt fik vore ju ultimat! Helst vill jag ha en sådan där pytteliten rackare. De är ganska billiga, men å andra sidan är jag ganska pank, så vad spelar det för roll?

- Symaskin
Jag har så många kläder i huvudet som aldrig kommer att bli verklighet eftersom jag inte bara suger på handsömnad, utan dessutom är på tok för lat för att ens försöka göra det bra.
De flesta kläder jag vill ha finns visserligen på Gypsy Moon, men vem har råd att betala några tusenlappar för ett endaste plagg?

- Ljusbord
Alltså ett sådant där ritbord med en lampa under så att man kan fixa i ordning sina teckningar ordentligt vore helt enkelt fabulöst guldkantat. Ibland har jag sett sådana skänkas bort, men under de tillfällena har jag aldrig haft plats för det. Nu har jag plats, var är mitt ljusbord!?

Det som stör mig är att inga av dessa saker är ouppnåeliga, det är bara det att jag lever på ett minimum - och det har jag ju alltid gjort. Ett extrajobb skulle förmodligen hjälpa, men eftersom jag då ändå inte skulle ha råd med att använda sakerna jag skulle ha råd med så känns det rätt meningslöst att ens leta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar