19 okt. 2009

Jul i oktober

Som vanligt börjar julen i oktober i år. Affärerna börjar julpynta och i rutan kan man se ICAs julreklam redan nu. Det brukar alltid göra mig förbannad och i år är inget undantag. Däremot tänker jag inte orera en massa om hur förbannad det gör mig utan i stället skall jag filosofera lite kring det där med julklappar...

Jag är pank. Jag är fan inte bara pank utan superpank. Jag är visserligen inte direkt ett fall för Lyxfällan, men som så många andra studenter som råkat få på sig en räkning eller två som tycks omöjlig så ligger jag risigt till. Ännu ingen prick hos Kronofogden dock, vilket jag är jäkligt stolt över och vilket förmodligen placerar mig i en situation där jag egentligen inte borde gnälla. Fast det gör jag ju ändå, så klart.

Hur som helst. Julklappar. Jag har börjat fundera över dem redan nu, eftersom jag älskar julklappar och har insett att jag måste vara både listig, modig, stark, flitig och ihärdig för att kunna skrapa ihop en bra hög med dylika. Vistaprint är ett gott tips om du vill göra nördiga tröjor till dina nära och kära. Att måla, skriva, knåpa, teckna, pyssla och dona är en annan bra sak man kan göra. Den snyggaste julklappen jag såg förra året hade Bitter gett till Poemy och det var i form av ett par ljus och en lapp som förklarade att det var svartvändarljus minsann. Det är kreativt och underbart och vilken nörd blir inte glad för en sådan klapp?
Vad annat kan man göra? Man kan dra lite i vänner som har skills på att göra snygga prylar, man kan köpa saker på loppis och Tradera och man kan fixa en burk hemgjord sylt med fin etikett. Man måste bara vara listig. Julen har aldrig ruinerat mig och det skall den inte göra i år heller. Mina pengar får hellre gå till räkningar och mat än julklappar om så skall vara fallet...

Men oroa er icke... ni får julklappar mina vänner och släktingar... vänta bara! =)

2 kommentarer:

  1. Det var också den finaste julklappen jag fick förra julen. Jag tror helt klart att en tanke bakom paketetet säger mer än hur mycket pengar man slängt ut på det. Tankar är bra <3

    SvaraRadera
  2. Jag hittade julmust på Coop igår, det är för tidigt... :/

    SvaraRadera