3 okt. 2009

Bada, bada huuunden

Jag är trött och ganska blöt. Hunden är fruktansvärt pigg och väldigt blöt. Katterna sover. En kväll efter ett typiskt hundbad. Bamse hatar verkligen att bli tvättad, det är det värstaste värsta han kan tänka sig, men lik förbannat blir han alltid sjukligt pigg och glad efteråt. Nu yr han runt, runt i lägenheten och låtsas att han inte alls är jämnårig med Egyptens pyramider. Då och då tittar en katt sömnigt ned från deras strategiska utkiksposter och konstaterar det vi alla vet - att hunden är lite knäpp.
När jag kom hem i dag så sov Murkla på... hatthyllan. Hur i hela friden han faktiskt kom upp på hatthyllan övergår mitt förstånd. Visst, han är stilig och världens bästa katt, men samtidigt har han på senare år blivit ganska tjock och lat.

Nu sjunger Voldemort i hallen igen. Han går omkring i något rum helt ensam och sjunger. "MoaaaaawwwOooiimmaaaaoooomooojjimaaaaoooMMAAAAOOO" låter det med en mörk tonart som inte är ett dugg som hans vanligen ganska gnälliga "Määäk!". Jag tror att han frammanar onda andar för att slutgiltigt nedgöra alla mugglare. Det är ordning på honom.

Nåväl, det här är min första ensamma kväll sedan jag flyttade hit och allt är lugnt. Jag har ätit så mycket mat att jag senare kommer att få rulla ikapp med hunden och sett en film. Nu skall jag ta en cigg och rulla lite katamari.

Klockan är över tolv och aaaaallt är lugnt.

1 kommentar:

  1. Jag kan dig höra härma Voldie. Jag saknar dig massor men snart ses vi!

    SvaraRadera