7 juni 2007

Klockan är tio och allt är lugnt

Efter de senaste dagarnas känslostormar så måste jag nästan skriva in en dag då allt faktiskt varit ganska bra. Jag har tillbringat dagen dels på stan med min syster, dels i soffan med min födelsedagsbok och katt och dels i skogen. Jag har ätit god mat, sett fina stubbar, pratat med trevliga vänner över nätet och även spelat lite Tradewind Legends. Allt jobbigt som måste göras gnager fortfarande hål i såväl huvud som bukhåla, men just precis nu är allting lugnt.

I morgon tar min syster studenten och i helgen skall jag få spela rollspel, något jag verkligen, verkligen saknat. Självklart jobbar Oscar, men jag antar att det bara är att vänja sig.

Försäkringskassan har bestämt sig för att göra en utredning om mig och på måndag är det dags. Det är nervöst och spännade och läskigt och jag vet inte allt. Kvinnan som kommer bli min utredare ringde i dag och hon verkar i alla fall trevlig. Jag får väl bara gå dit och vara mig själv så får vi se vad de bestämmer. Antingen är jag sjuk eller så är jag frisk. Jag önskar att jag kunde tro på att jag är frisk och bara behöver skärpa mig lite.

Hur som helst så har jag åter igen fått för mig att ingen läser det här, särskilt som jag inte förstått huruvida man kan se någon statistik för den här bloggen eller inte. Paranoia is a beautiful thing.

För övrigt har jag också bestämt mig för två nya tatueringar som jag inte riktigt vet var jag skall placera. Det skall stå "mor" med runskrift i ett hjärta av liljekonvalj och "far" (också i runskrift) i ett hjärta av grankvistar. Jag har för många tatueringar planerade.

4 kommentarer:

  1. Jag läser.. Men kommentarsystemet för denna blogg är så omständigt.. :o

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om det där med kommentarsystem även om den här verkar mer stabil än webblogg.

    Jag håller tummarna för dig på måndag och hoppas att de vill bränna gubben på bål som är skyldig till allt. Se där, inget brott mot pul här inte.

    SvaraRadera
  3. Im watching you oO... nja, skämtar bara, men jag läser den här då och då. Kram :).

    SvaraRadera
  4. Micke Läser allt :)

    SvaraRadera