1 juni 2007

Första dagen

I dag är det första dagen i junis Deathgame-omgång. Eftersom jag anade oråd redan från början så placerade jag ut min läskigaste apvakt Don Juan utanför dörren och sedan fortsatte jag att spela det underbara spelet Tradewind Legends som är ytterst beroendeframkallande. Det är så underbart att det till och med blev ett av de spel jag betalat pengar för att spela på mycket mycket länge. I vanliga fall spelar jag bara demoversionen och är nöjd sedan.

När jag sedan lallade iväg på mitt dagliga cola-inköp hittade jag en banan utanför dörren. Någon hade matat Don Juan. Jättebra, för då slipper jag. Snäll apa som han är så delade han bananen med mig.

Sedan fick jag ett meddelande på MSN om att en viss BassCore skulle komma förbi med anhang. Jag kontrollerade ifall anhanget var med i omgången. Det var han inte. En liten stund senare ringde det på dörren som utlovat. Jag kikade ut. Där står anhanget och kikar nedåt trappen där jag förmodade att BassCore satt. När jag inte öppnade dök han också upp i bild. Jag kastade ut en lök. På hans röst hördes det att han var väl förberedd med gasmask. Jag kastade ut ett äpple. Han viftade med handduken. Jag svor. Sedan gick de ut. Först kastade de ut en apa. Jag öppnade fönstret litegrann och lade en banan på fönsterkarmen. För att förtydliga kastade sedan BassCore sin apa igen. Jag kastade ut bananen. BassCore bar hela tiden handduken som var hans sista skydd mot en för tidig död. Sedan gick de iväg.

Nåväl. Roligt att han i alla fall vågade anfalla den här omgången. Nu hoppas jag på fler besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar