30 okt. 2012

Tekannor i form av pumpor

Som många redan förstått så älskar jag pumpor. Jag älskar även te. Min senaste stora dröm är således att få en tekanna i form av en pumpa i och med att min gamla tekanna gått sönder. Lite sökningar på nätet resulterade i fantastiska tekannor som jag vill visa, både för att de är så fina och för att kanske inspirera någon till en julklapp åt mig!

En hel servis i pumpastil!

En av de vackraste kannorna jag hittade.

Ännu en söt kanna.

Lite mer gammaldags, men den har sin charm.

Min absoluta favorit!

Från en butik på Etsy.

Dubbelpumpa, någon?

Nu gillar jag ju de orange mest, men den här var också väldigt vacker.

Och så en sista för att runda av lite.
 Var hittar man då tekannor i form av pumpor? Ebay verkar vara ett säkert kort, Etsy finns också.

I värsta fall får jag väl leja en stickkunnig galärslav åt mig för att dölja en ickepumpa-kanna. Det vore helt klart inte fel det heller.

Nåväl, nu skall jag gå och drömma om tekannor över en kopp... ja just det: Te!

1 kommentar:

  1. Fin samling 👍Just nu har jag en tekanna (drake pumpa) på tradera.
    Mvh Anders W

    SvaraRadera