19 aug. 2011

Balanssökande

Det är dags, dags att förbereda sig inför att åka hem. Ännu är inget datum satt, än har jag saker kvar att göra här, men det är dags att börja tänka på refrängen.

Jag måste försöka hitta balansen först. Den där fridfullheten jag nådde när jag barfota vandrade för att möta Alv den första dagen. Blommorna i vasen har vissnat för flera dagar sedan. Jag sover i soffan, fast jag gjorde i ordning rummet på övervåningen. Jag vill inte duscha, inte bry mig, inte vakna, inte sova. Jag måste hitta balansen igen. Plocka nya blommor, gå barfota i gräset igen. Befria ännu en bärbuske från hallonsnåret. Sova, vakna, läsa. Finna njutningen som jag vet slumrar där inne någonstans.

Så jag har börjat packa inför hemfärd. Det första jag måste samla ihop är mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar