14 nov. 2010

Misantrop

Varje dag är en dag då jag inser att jag hatar människor.

Asofifiler
Jag hatar folk som försvarar att de inte haft vett nog att lära sig använda sitt eget jävla språk. Det finns ingen dyslexi i världen som gör någon till särskrivare. Det finns stavningsprogram. Det finns inte heller någon slags ordblindhet som hindrar personer från att använda versal i början av mening och punkt utan några jävla mellanslag efter sista ordet.

Fridstörare på bibliotek
Jag hatar folk som använder mobiltelefoner på bibliotek, det borde införas skottpengar på sådana. Jag hatar också idioter som tror att bibliotek är något slags kafferep där man kan sitta och snacka med sina vänner, samt bibliotekarier som inte säger åt dem att hålla käften. Värst är dock bibliotekarier som måste prata högljutt och själva blir en del av problemet, de borde få sparken och tvingas leva i en pappkartong under närmaste järnvägsbro.

Kepsnissar
Jag hatar människor som tror att keps är generellt sett någonting snyggt att ha på sig. Allt en keps gör är att den får dig att se ut som ett stolpmongo och en förbannad bonnraggare. Det enda positiva med keps är att den direkt talar om vem som är en idiot så att man inte behöver vänta tills personen i fråga öppnar käften för att kunna avgöra det.

Tröga idioter i matvarubutiken
Värst är dessa förbannade pensionärskärringar som kring lunchtid tror att alla precis som de har ALL tid i världen på sig och därmed tar lång tid med att småprata om SKITSAKER med kassörskan. Näst värst är de jävla missfoster som alltid skall ta sina postärenden samtidigt som de skall betala i stället för att gå vidare till postdisken.
Såg för övrigt en reklam på TV där någon idiot lämnade sin plats i kön för att springa efter sin ostyriga unge och sedan blev arg för att någon därmed fyllde luckan och gick före. Självklart skall man gå före! Skall man vänta på att något pucko som inte har styr på sin unge skall springa och jaga småtrollet genom hela affären? Knappast.

Jag kan fortsätta hur länge som helst, men här får hatet vara över för det här inlägget. Mer kommer dock att dyka upp inom kort, känner jag på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar