26 nov. 2010

13 - Den här veckan

Vitt är det nya svarta
Den här veckan började med totalt hat över det fjorton dygns regnväder som strilat över Kalmar och fått sinnen och höstlöv att ruttna till brun sörja. Ingenting kändes inspirerande och även fast jag lovade mig själv att sätta fart och få ordning på saker och ting så ville jag mest bara skrika i protest och gå och lägga mig igen.
På måndagskvällen fick jag plötsligt magsjuka och då den höll i sig var jag tvungen att avboka resan till Stockholm för modelluppdraget som jag hade inbokat. Riktigt surt då det var något jag verkligen sett fram mot, inte minst för att jag skulle få träffa Grizzly och gå på SF-bokhandeln.
Onsdagen var lite bättre. Jag lyckades till och med få lite plugg gjort och städade lite inför den obligatoriska Magic-kvällen. Denna förlöpte väl på grund av att Niklas tagit med sig värktabletter eftersom magsjukan övergick till extrem tandvärk och ägglossning. Jippie, så frisk jag varit!
I går hade August en ledig dag, vilken vi tillbringade med att äta onyttiga saker, titta på film och sedan spela spel långt inpå natten med Sandra (oj vad jag saknat Sandra medan hon arkeologat sig i Motala!) och hennes nyförvärv.
Denna dag som är nu har jag lyckats med att plugga i flera timmar, trots att klockan inte slagit tolv än. I eftermiddag blir det akutbesök hos tandläkaren och i kväll kommer en tilltänkt malkavspelare hit och diskuterar roller inför lajvet i morgon. Jepp, i morgon är det dags för vampyrlajvet Nattkyla, en kampanj som är tänkt att ha runt fyra lajv om året. Det går bra att vara med även om man inte bor i Kalmar, alltså, och hemsidan hittar du här.
På söndag lär det väl bli en massa kramande på den sköna Nna innan hon åker hem igen och sedan mer plugg och kanske något avsnitt Kung Fu.

Så, det var/är/blir min vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar