11 okt. 2010

Så kallade studier

Det här så kallade universitetet jag går på via distansstudier SUGER.

1. First Class. Vilken seriös skola använder egentligen First Class nuförtiden? Programmet är förlegat, krångligt, användarfientligt och har inte utvecklats ett skit på sisådär tio år. Allt annat inom tekniken går framåt, men First Class står still och stampar på samma jävla fläck.

2. Det är tänkt att jag den här hösten skall läsa både 1a (analys och introduktion) och SAMTIDIGT skriva en fucking jävla B-uppsats på ämnet. Parallellt.
Hur går det ihop? Få se nu. Jag ville gå litteraturkursen heltid på ett år. Jag kollade noga att den fanns här innan jag flyttade hit. Sedan pluggade jag upp mina betyg och medan jag gjorde det så flyttade de all litteratur till en helt annan stad. Suck.
Då hittade jag två halvtids litteraturkurser på distans som tillsammans skulle utgöra samma som kursen jag ville gå i första hand. Jag sökte och kom in. När jag började fick jag veta att eftersom första delen av kursen är samma i båda kurserna så blir jag och de andra som valt likadant tvungna att plugga analysen och introduktionen och skriva b-uppsatsen samtidigt för att det skall bli heltid. Det är lite som att man blir tillsagd att skriva en novell medan man fortfarande håller på att lära sig alfabetet.

3. Grupparbeten. Grupparbeten på distans måste vara ett påhitt bara för att förenkla för lärarna. Den första gruppen jag blev indelad i var icke-existerande. Jag mailade de båda andra gruppmedlemmarna och ingen av dem hade ens gjort den förra uppgiften och gick inte att få kontakt med. När jag hörde av mig till läraren sa han att jag fick göra uppgiften själv och sedan efter det blev jag tilldelad en ny grupp.
Den gruppen bestod av två tjejer och en kille som inte dykt upp. Han dök upp till sist. Den ena av tjejerna skrev sina arbeten och gav feedback, killen skrev en del och läraren föreslog att den andra tjejen skulle göra sammanställningen. Hon har inte varit inloggad sedan i förra månaden. Sammanställningen skulle vara inne i dag.

4. Den första uppgiften var instudering. Vi skrev svar på en massa instuderingsfrågor. Läraren svarar med ETT svar till alla där han skrev lite löst "Många skrev många bra saker och det och det är viktigt att belysa och alla är godkända".

GAAAAAAH!!!!
Skall det vara så här?
De här studierna är fan ett skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar