19 okt. 2010

Helvetet bor i mitt huvud

Jag är inne i en riktigt dålig period just nu. Varje natt är mardrömmarna tillbaka. Varje natt gröper de ur stora slevar av min själ, tuggar och sväljer. De första timmarna på morgonen är jag ofta lite osäker på vad som egentligen är verkligt och efter en riktigt hemsk natt är dagen förstörd och ur fas.
Skräcken lurar bakom ena axeln, andas otydliga ord i örat.
Jag vet inte vad jag skall ta mig till. Helvetet bor i mitt huvud och varje natt så faller jag. Portarna öppnas när ögonlocken stängs. På senaste tiden har det varit så intensivt att jag vaknat flera gånger per natt. Dagarna är ur fas. Världen känns skevare än vanligt och luften skaver. Jag upplever det som att världen laggar. Det är samma sak som när jag hade insomnia, förutom att jag sover, men känslan är likadan.
"Sök hjälp" säger välmenande röster, men det finns ingen hjälp att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar