20 mars 2009

Listjävel (Alvs fel)

* FÖR 15 år sen...
1. Gick jag snabbt, snabbt i korridoren med näsan i en bok och lärde mig undvika krokben den hårda vägen.
2. Gick man på disco för att hitta Drömkillen. Drömkillen i fråga satt hemma och spela TV-spel (vilket jag också, så här i eftertankens blekhet, borde ha gjort).
3. Var jag verkligen ung och oskyldig.

* 10 år sen...
1. Var det min pappas sista år i livet.
2. Sörjde jag en eller annan pojkvän med tonårens hela ångestregister.
3. Hade jag min första lägenhet.

* 5 år sen...
1. Arrangerade jag mitt sista lajv innan sjukskrivningen.
2. Lät jag Syskonskapet som det en gång varit begravas i mitt hjärta.
3. Var det slut med överkonsumtion av kinderägg eftersom jag fick diabetes.

* 2 år sen...
1. Hade jag en riktig sambo för första gången i mitt liv.
2. Var jag sjukskriven.
3. Hade jag uppenbarligen inget riktigt liv eftersom jag inte kommer ihåg så mycket.

* 1 år sen...
1. Startade jag upp min första rollspelskampanj i Call of Cthulhu - In Sanity.
2. Festade jag med Alv då vi ordnade en överraskningspiratfödelsedagsfest åt henne.
3. Började jag tröttna på Deathgame.

* 4 månader sen...
1. Drömde jag om och planerade inför julen.
2. Började jag fundera på att starta upp en vampyrlajvskampanj igen.
3. Konstaterade jag att min hund nu är för gammal och döv för att höra fyrverkerier - och lika bra är väl det.

* Igår...
1. Satt jag hemma hos mamma och hade tjejsnack.
2. Fick jag vänster pekfinger brännskadat av en lackolycka.
3. Blev jag mirakulöst lugnad av Ichabod över telefonen.

* Idag...
1. Saknade jag Alv sådär larvigt kopiöst igen.
2. Sov jag väldigt, väldigt mycket.
3. Åt jag tacos! I LOVE the little taco. Must. Obey. The. Taco. Man.

* Imorgon...
1. Hoppas jag på att få tag i Nna.
2. Skall jag söka lite jobb.
3. Vill jag skutta iväg till biblioteket och lämna igen samt låna nytt och insupa den underbart lugnande atmosfären.

3 kommentarer:

  1. Fast erkänn att det här faktiskt var en av de vettigaste listdjaevlarna på länge? ;)

    SvaraRadera
  2. Jag åt också tacos igår. Jag och tacos älskar varandra.

    SvaraRadera
  3. Snor listdjäveln och pluggar in den i min blogg.

    Du låter dessutom lite mera uppåt idag?

    /k

    SvaraRadera