1 mars 2009

Läskig lista

Det här inlägget är svårt för mig att skriva. Mest är det väl svårt för att jag alltid ansett mig stå högre än honor som lägger ned en massa tid på att göra kvinnliga och feminina saker och intresserar sig för smink och kläder, samt pratar öppet om det.
Självklart är jag intresserad av smink och kläder. Självklart tycker jag utseende är viktigt. Fast modebloggar, ja ni vet, eller att skriva om kläder och smink mer än någon rad? Läskigt. Nåväl, så låt mig vara läskig då. Nu tänker jag skriva ned en liten förteckning över min favoriter bland skönhetsprodukter, komplett med bilder och motiveringar. Det kommer dock inte bli något återkommande, så håll käften och genomlid inlägget.



Så det så.



Ja, alldeles snart.



Måste bara samla mig lite.



(Får offra en get till Satan senare för att kompensera.)



Here goes:

Yvonnes Läskiga Lista Över Livsnödvändiga Skönhetsmedel 2009

Hemp ansiktskräm från Bodyshop
Min hud är grinig och gnällig, särskilt huden i ansiktet. Den gillar att bli alldeles rödflammig när jag använder olika fuktprodukter och det tog mig många år innan jag hittade den här. Dock fungerar den bara på sommar och vår för mig, på vintern räcker den helt enkelt inte till. Den luktar ganska neutralt och ser lite sådär härligt Shrek-lerig ut till konsistensen.
Aloe FACE och Aloe EYES
På vintern när inte Hemp räcker till så har den här tuben blivit min bästa vän. Den luktar gott, den gör gott och min hud vill inte skalas av automagiskt från ansiktet när jag använder den utan bibehåller en trevlig och neutral ton. Som liten plusgrej kan man använda Aloe EYES under ögonen så man blir av med spåren från sena rollspelsnätter och dålig sömn.
Southern Belle, Peach...Mango body scrub från Body America
Så dyrt. Så dyrt, men så värt det. Efter en dusch med den här rackaren så luktar man fantastiskt gott, känner sig ren, gosig och framför allt återfuktad. Ingen lotion behövs efter att man använt den här produkten och dessutom är den rackarns dryg. Jag är fullkomligt fanatisk och lyrisk och blir lite gråtfärdig av lycka när jag tänker på hur genial den här produkten faktiskt är.

Weleda fotbalsam
Så kommer vi då till den sista produkten. Mina fötter har sedan min diabetes fått för sig att jag blivit gammal. De gör ont, de är skorviga, de får förhårdnader och beter sig som besatta av en demon, rent ut sagt. Weleda får dem att kännas uppfriskade, tar bort fotsvett, mjukar upp allt jättegosigt och ordnar helt enkelt biffen. Kärlek på det.

--------------------------------------------------------

Sådärja. Nu har ni överlevt min lista. Den var inte så lång och ni mår säkert lite, lite bättre nu än vad ni gjorde när vi började, inte sant? Så, kila iväg och köp fotbalsam nu så har jag gjort mitt för konsumtionssamhället.

...
...
...
Nu måste jag gå och offra en get,
eller ett spädbarn.

4 kommentarer:

  1. *skrattar gott*
    Det var väl inte så farligt. Egentligen? ^^

    Nejmen, jga blir faktiskt sugen på att testa den där body scruben.. Tror nog att jag måste leta reda på den. =)

    *krama*

    SvaraRadera
  2. Scruben finnes här

    http://www.rusta.se/sida_16_cam36779.html

    SvaraRadera
  3. Woho! För mindre än halva priset mot vad de jävlarna tar på Konsum! Tack Anonyme välgörare!

    SvaraRadera
  4. Nöjet är på min sida Kryp :)

    SvaraRadera