15 dec. 2008

Jag gillar verkligen inte Robert Jordan, eller folk som är för allvarliga.

Jag skrattade så att jag fick ont i magen. Med fritt fabulerade tonfall tillagda i efterhand:

(01:50:01) Vintervalpen: Såg att ni diskuterade filmer osv innan. *Neutralt*

(01:50:11) Kultist: Jepp! *Glatt*

(01:50:13) Vintervalpen: Jag är lite orolig över hur 'Wheel of Time' kommer bli på film/som spel. *Bekymrat*

(01:51:16) Kultist: Tja, det kan ju inte bli värre än böckerna. *Tröstande*

(01:51:29) Vintervalpen: Jag gillar böckerna. *Lätt förorättad*

(01:52:16) Kultist: Låt mig gissa. Du är kille. *Sagt i samma tonfall som "Ahaa, du är efterbliven!"

(02:02:39) Vintervalpen: Nope. Är det bara killar som läser Wheel of Time böckerna? *beskt*

(02:03:47) Kultist: Det är bara killar, eller honor under femton som kan uppskatta dem. *beklagande*

(02:05:39) Vintervalpen: Öhh. Alltid lika kul att bli förolämpad av folk man inte känner på internet. Speciellt över vad man gillar för böcker. Idiot. *Tillbakahållet raseri*

(02:08:24) Kultist: Tycker du att det är förolämpande att vara kille? Allt jag sagt är att jag som kvinna över femton tyvärr inte finner några fördelar med en illa skriven serie böcker där samtliga kvinnor beskrivs som totala psykfall. Jag förstår dock att det tydligen finns någon slags läggning i det manliga psyket som gör det möjligt för en att avnjuta sådan läsning.
*Föreläsande överlägset*

(02:14:34) Vintervalpen: Har du ens läst böckerna? Där är åtminstonde lika många manliga psykfall som kvinnliga, och ett flertal kvinnliga bra förebilder. Har du ens funderat på att låta folk ha avvikande åsikter utan att komma med spydiga kommentarer? Personligen tycker jag att Biblen är en bok som nedvärderar kvinnor, men för det kommer jag inte med påståenden om att 'det är bara män eller honor under femton som läser den'. *Försöker låta rättfärdig.*

(02:17:29) Kultist: Jag släpade mig igenom hälften innan jag fick lust att söka upp författaren och strypa honom i sömnen. Lyckligtvis tog ju naturen hand om den saken i stället. *Har inga planer på att försöka låta rättfärdig.*

(02:18:01) Kultist: Man kan lita på naturen. *Tryggt*

(02:18:19) Vintervalpen: Ja. Det är skönt. Till slut kommer den åt sådana som dig också. *Spetsigt*

(02:18:44) Vintervalpen: För tydligen är det ju lustigt att skämta om folk som dör och så. Ha ha ha. Oj, vad roligt. Klyftig du är. *Sarkasmen flödar*

(02:19:43) Kultist: Det konstiga är att det ändå inte är jag av oss två som hela tiden hånglar med personangrepp. *Spånar fritt*

(02:20:25) Kultist: Personangrepp och snudd på olaga hot också. Trevligt. *Spånar mer fritt och tycker det ÄR rätt trevligt*

(02:20:46) Vintervalpen: Det är ju inte det. Oja, vad jag har hotat dig. Förmodligen sitter du där och skakar nu, naturen kanske kommer och tar dig inatt. *Tar åt sig som tusan*

(02:22:19) Kultist: *Skrattar* Ärligt talat kan jag inte ta någon förolämpning från ett Jordan-fan på allvar. Det är som att bli sur för att en ihjältörstande stjäl ens coca cola. *Glatt och föga ödmjukt*

(02:23:17) : Vintervalpen går iväg.


(02:23:40) Vintervalpen: Meh.. Tryckte på fel knapp. *suckar* *Synnerligen avmätt*

(02:24:15) Vintervalpen: Men det är ju så världens befolkning ska delas in. I 'Jordan-fans' och 'Icke-Jordan-fans', så att man vet när man ska ta illa upp. Vilken tur att du är här och delar med dig av din vishet. *Släpper lös sarkasmen än en gång*

(02:25:24) Kultist: Så fan heller att jag delar med mig. Min vishet! Min! Nåde den som härmar den! *Desperat utrop utan respekt för någonting*

(02:25:40) Vintervalpen: Det är tur att du inte är så intelligent. Det blir mycket roligare att insinuera din brist på bildning och hyffs då. *Stött stöddig*

(02:26:22) Tomb: mmmm.. Plocka saker ur luften.. *Drömmande inflikande*

(02:26:24) Kultist: Bara för att man är sarkastisk behöver det inte nödvändigtvis bevisa att man är utbildad. *Konstaterande*

(02:26:59) Vintervalpen: Nej, men sarkastiska människor brukar tro att dom är så himla smarta. Det är extra roligt när dom inte är det, som jag sa. *Försöker surt förklara sig*

(02:27:34) Kultist: Aha. Jag förstod först nu att du syftade på dig själv. Det förklarar saken. Frågan är varför du fortsätter. *Psykologröst*

(02:28:17) Kultist: När du ändå känner till problemet, liksom. *Uppmuntrande psykologröst*

(02:30:16) Vintervalpen: Frågan är varför du fortsätter, du tog väl inte sådana som 'oss' på allvar? Eller det var kanske bara roligt att komma med dryga kommentarer om en viss publik i början? Blev det jobbigt när det fanns någon som läser böcker som du inte gillar? *Återgår till den springande punkten*

(02:32:03) Vintervalpen: Jag blir ledsen när folk förolämpar mig för att jag gillar en viss författare.. *Sårad som en klubbad sälunge*

(02:32:23) Tomb: Blev det jobbigt för dig då det fanns någon som inte gillar böckerna du gillar? *Lätt upprepning utan ett leende.*

(02:32:39) Vintervalpen: Jag har förståelse för det, jag har inte förståelse för spydiga och dryga kommentarer. *Ledsen som den döda sälungens mamma*

(02:33:11) Kultist: Oh... nu skall jag titta på Dexter! Yay! Chilla, Snövovven. Ta inte livet så allvarligt. Som Jordan-fan får man stå ut med att ta lite skit ibland. Peace! (But not litteraly)
*Glatt*

1 kommentar:

  1. Mwahahah! Det finns inget som är så roligt som att mobba Jordan-fans! Särskilt när de försöker svänga sig med "fina" ord och stavar fel på två tämligen vanliga ord. *fnissar*

    SvaraRadera