24 maj 2007

I'm running! I'm running!


I dag (eller tekniskt sett i går) har en god vän missat meningen med sitt liv - att se Den Tjockaste Fiskmåsen I Världen. Han råkade titta åt ett annat håll. Nu får han leta efter Den Tjockaste Fiskmåsen I Världen till den dagen då han dör. För man måste ha mål.

Ett annat mål som är bra är mellanmål. Just nu känner jag mig lite sugen på ett sådant. Åter igen lagade jag så stark mat att folk med plågade miner petade i sig den. Varför umgås jag bara med mesproppar som inte tål lite krydda?
Sedan när jag sex timmar senare försökte ta av mig linserna tvättade jag först händerna med diskmedel fyra gånger, varav två innehöll skrubbanden med svamp. Sedan tvättade jag händerna med tvål två gånger och skrubbade mellan naglarna med nagelborsten. Aj aj. Sedan tog jag ut linserna och lik förbannat var det krydda kvar och lik förbannat brinner nu mina ögon som resultat. Det är hopplöst.

Hur som helst så har klockan blivit över tolv och alltså är det officiellt min födelsedag. På fredag blir det fest! Över sextio anmälda, få återbud och jag känner mig glad.

I natt såg jag också Velvet Goldmine. En av de fjolligaste fjollor jag känner är här och hade inte sett den, vilket kändes ofattbart. Jag var tvungen att direkt rätta till problemet. Som vanligt blev jag fånigt inspirerad och i morgon skall jag leta efter ströglitter. Allt blir bra med glitter. Allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar