1 okt. 2011

Lyckosaker

Trots att det förmodligen kan sätta min hemskt aviga och taggiga image på skam så följer jag i Alvs kölvatten och bestämmer mig för att försöka skriva om en sak om dagen som gör mig lycklig.

Om jag känner lite för att vara hård och ondskefull så kan jag ju alltid skriva "folkmord" under en dag och "napalm" under en annan, inte sant?

Först ut är i alla fall ost.
Jag älskar ost. En riktigt god, vällagrad och smakrik ost kan vända den sämsta av dagar till lycka. I går fann jag en Ölandsproducerad ost i ett vackert pumpaorange omslag som nog är en av de godaste ostar jag ätit i hela mitt liv.
Faktum är att jag skulle kunna skriva mer om ost, men jag blev så sugen att jag måste gå och göra mig en ostmacka.

2 kommentarer:

  1. Ost är förmodligen syftet med hela vår existens på denna jord. Ost är livets mening och glädje. Ost är Guds försök att låta oss uppnå paradisisk lycka på jorden. Ost är... OST! (Ja, jag är ostoman!)

    SvaraRadera