8 okt. 2011

En koffert med bra

Eftersom jag har varit bortrest så får ni här veckans lyckosaker i en hög:

 Tisdag: När mitt ljuvliga lilla pyre till systerdotter tittar storögt på mig och sedan brister ut i ett gurglande garv. Jag trodde verkligen inte att jag skulle fastna så för en bebis, för ärligt talat är jag inte riktigt så lättpåverkad av de små knytena, men hon är bara helt underbar.

Onsdag: Träsk. Det är något visst med träskmarker. En viss magi, en viss mystik. Syster och jag tog ett par längre promenader där jag fick se både träsk, sjöar och en grotta. Helt fantastiskt!

Torsdag: Att träffa en gammal vän man inte mött på flera år och inse att han är precis samma person som han alltid varit och att man bara kan ta vid där man slutade senast.

Fredag: Presenter! Alla älskar väl att få presenter? Själv älskar jag nog själva idén minst lika mycket oavsett vad som finns i paketet, för en inslagen present är alltid guld värd och gör alltid att man får tillbaka lite av det där julaftonspirret man hade i magen som barn.

Lördag: Slott. Hur kan man inte dyrka slott? Jag hade den stora turen att få en rundtur på ett slott under natten, komplett med lite historia och spökprat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar