30 okt. 2011

Låt den rätte hålla sig kvar i DVD-fodralet

Okej, nu vet jag att min älskade älskar filmen Låt den rätte komma in, därför skall jag inte skriva allt jag tänker, tycker och känner.
Första gången jag försökte se den var rätt länge sedan. Jag var trött och vi stängde av innan vi sett klart den. I dag gjorde jag ett nytt försök.
Jag somnade.

Skall jag försöka förklara varför? Det finns många anledningar, men av respekt för min käre make så skall jag bara skriva den viktigaste för att inte basha alltför mycket: Den var så låååååångsam. Varenda scen skall dras ut i eeeeeeevigheter.

Och jag antar att namnet anspelar på att vampyrer bara kan komma in om de är bjudna, fast då borde den väl heta "Låt den rätta komma in"? Eller syftar den på att den lilla vampyrflickan släpper in den lille pojken i sitt hjärta (snutte då!)?

Jag lämnar det där. Vad tyckte du om Låt den rätte komma in?

2 kommentarer:

  1. Jag gillade inte filmen alls faktiskt, blev riktigt besviken. Boken var betydligt bättre, som alltid.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst boken än och delen med vampyrer gick mig tämligen över huvudet för det som gjorde att jag tog åt mig den var karaktärerna. De där patetiska små ursäkterna för människor som inte vågade stå upp för sig själva och säga ifrån utan som bara följde efter strömmen för att de inte vågade något annat och jag skämdes så.

    Jag skämdes något otroligt över att jag var en sådan och kunde ha fortsatt att vara sådan resten av livet.

    Men som vampyrfilm? Meh..

    SvaraRadera