9 juni 2011

Utslagna katter

I värmen dör jag alltid litegrand. Jag trivs inte när det är varmt. Min hjärna smälter och IQ-nivån närmar sig fiskmås i en rasande fart. Katterna ligger lyckligt utslagna överallt i sin egen dyrkan av hettan. Då och då rullar de över på rygg och sträcker på sig. Voldemort jamar mäkande när man går förbi, men till och med det låter lite slappt, lite för mysigt, avslaget.
Själv sitter jag inklämd i kylskåpet mellan oliverna och smöret och spelar på läppen. Hysteriskt väser jag åt min käre make när han vill öppna dörren för att komma åt lite mjölk till kaffet.

Det är så det känns i alla fall.

1 kommentar:

  1. Jag har faktiskt inte svårt att tänka mig se dig sitta i kylskåpet med stirrig blick. Själv undviker jag att gå ut och gör det i så fall endast på kvällstid eller om jag absolut måste.

    Men gårdagen gjorde jag min dagliga uppgift och gick till förnedringen och visade papper och betyg (även om jag glömde hälften) samt att jag idag tömde tre banankartonger, slängde massor med skräp samt diskade.

    Jag tror att jag har fått värmeslag! Saknar dig.

    SvaraRadera