12 dec. 2010

Världsherravälde


Varje år brukade jag på mina önskelistor envetet pränta "Världsherravälde". En födelsedag för ganska många år sedan fick jag ett presentkort på antingen världsherravälde eller tre kinderägg. Jag valde det tidigare. Således härskar jag alltså över hela världen. Det är dock jävligt jobbigt att hinna med både att styra över hela världen OCH plugga litteraturvetenskap på 125%, så därför har jag överlåtit styrandet till andra parter. Somliga av dessa parter vet inte ens om att jag står över dem och det kan ibland göra mig lite irriterad. Dock påstår mitt CV att jag är både "ödmjuk" och "timid" så jag tänker inte börja bråka över något så simpelt som en statusfråga. Särskilt inte som jag i så fall skulle behöva addera "lögnerska" till mitt CV, eftersom jag tror att det kan komma att ligga mig i fatet i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar