1 dec. 2010

18 - Min favoritfödelsedag

Min egen, vad annars? Någon specifik av alla dessa födelsedagar lyser dock inte tydligare i minnet än någon annan.

Det jag minns bäst från när jag var liten var dock att mamma brukade gömma mina presenter i mitt rum eller runt om i huset. På födelsedagen vaknade man alltid jättetidigt och började springa omkring och leta för att samla alla i sängen och öppna dem sedan. Middagsmaten fick man välja när man fyllde år också, och sedan åkte hela familjen till Eskilstuna djurpark för att leka i Fantomenland och titta på de vita tigrarna. Döm om min besvikelse när det vid senaste besöket visade sig att inget utav de sakerna finns kvar där. Allt som gjorde Parken Zoo till något speciellt är numera borttaget.
Men oavsett så är det nog de sakerna jag minns bäst med min barndoms födelsedagar - och de födelsedagsminnen jag vårdar ömt.

1 kommentar:

  1. Samt att de senare födelsedagarna kanske har lite suddiga minnen också.. ;)

    SvaraRadera