13 sep. 2010

Snart Halloween

Det finns många saker jag älskar med att hösten är i antågande. Dels blir det mörkare, svalare, kallare och mysigare. Man kan svepa in sig i halsdukar och snart kommer jag att kunna använda min fantastiska, nya vintermössa! Den är illröd och ser ut som om ett monster tuggar på ens huvud. Utmärkt.

Hösten känns som en tid för kreativitet, lajvande (min lajvsäsong är aldrig på våren eller sommaren, utan det är hösten som verkligen driver fram fantasy-andarna i mig), studerande och myspys.

Snart är det Halloween. Vi har planer på att ha en fest här hemma i år igen och nu börjar det bli dags att planera. Det jag ser mest fram mot är dock inte att köpa billigt vitsmink eller se alla kitchiga spökdekorationer, utan att kunna köpa pumpor i mataffärerna igen. Förra året fick jag dille på pumpor och det har inte gått över. Jag älskar dem! Jag älskar att rosta pumpakärnor, jag älskar att baka pumpapaj och jag älskar att få skära ut ansikten och göra pumpalyktor. Kan knappt vänta tills vi flyttar ut på landet så att jag kan odla egna pumpor också.

I November skall jag och Einar spela troll på ett lajv. Det kommer bli hur jäkla bra som helst. Nu skall jag börja plocka ihop mig lite och sedan knalla iväg till Universitetet för att plugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar