10 maj 2010

Blerg

Den ekonomiska situationen är minst sagt under all kritik. I dag har jag sökt fem säljarjobb och ett marknadsundersökningsjobb. Jag vet att jag kan klara mig som telefonförsäljare så länge det dyker upp ett företag där man faktiskt också får ut sin lön när det är dags. Är trött på oseriösa företag.

Självklart kan man nämligen inte få soc under sommaren när man har pluggat ett år. Soc anser nämligen att man skall ha lagt undan pengar inför sommaren. Hm. Vänta nu. Låt oss göra lite matte. Från soc får man ungefär 6300 kronor. Från CSN får man ungefär 8000 kronor. Skolan tar direkt 1300 kronor och sedan kostar busskortet runt 300 spänn i månaden. Om vi tar och lägger ihop 1300 med 300 blir det 1600. Sedan tar vi 8000-1600 och får 6400. Om man då under skolåret lagt undan den hundring som blir över så får man alltså en lite mindre än en tusenlapp. Den skall man således klara hyra, el, mat och allt annat på under de månader som sommaren varar.
Logik? Hallå? Looogiiiik? Var ÄR den? Jag kan inte hitta den.

Jag får helt enkelt ge mig fan på att ta ett säljarjobb. Jag kommer vantrivas, men jag kommer att vara bra på det. Ser ingen annan lösning just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar