6 okt. 2008

Slytherin pride!

Min kära syster har fyllt år och blivit äldre. Eftersom hon är en äkta Slytherin och dödsätare så bestämde jag mig för att göra något speciellt av både present och presentförpackning.

Först tog jag en skokartong, sedan målade jag Slytherin-skölden på den och skrev "Slythering W.E.A.R. For wizards and magical beings since 2008. 100% hand made."
I hörnen stämplade jag fina snirklar med en stämpel som vi hade kvar sedan tidigare utsvävningar och en ful lapp på sidan dolde jag bakom en annan lapp med "Sent by owl mail express".
Banden blev självklart också i silver och grönt och lagom genomskinliga för att texten skall synas igenom.

Innehållet i paketet slog jag in i grönt silkespapper för den lite extra lyxiga känslan och på kortet står det:


"SLYTHERIN WEAR
Wizards *Elegance* Arrogance*Ruthlessness

THIS piece of clothing was handmade by trolls in the magic factory of Moss Cultist, the owner of Slytherin WEAR. Please do check out our other collections Fairy Slippers and Dragons Headwear. All our products are
strictly made for the wizardworld and
muggle use is not recommended."

I paketet fanns en Slytherinhalsduk som jag stickat på lediga stunder. Jag stickar ganska ofta numera och för tillfället håller jag på med ett par armvärmare till Oscar som skall matcha halsduken jag gett honom för något (några?) år sedan.

Så här fin blev i alla fall syrran i halsduken. Notera hennes fina dödsätartröja som jag avundas henne stort.

Nu fick jag faktiskt lust att gå in på Alivans och köpa mig en trollstav också. Får väl se om jag har råd.

2 kommentarer:

  1. Jag blev också Slytherin i sorteringshatten på det där Hogwards-communityt. Fast jag orkar inte hålla på och greja med communityt, det är för krångligt... Det roligaste var att se vad sorteringshatten skulle säga.

    SvaraRadera
  2. Jag måste erkänna att jag är litet avundsjuk, både på paketet, halsduken och tröjan. ^^'

    SvaraRadera