13 okt. 2008

Min syster, fru Lembke

I går gifte sig min lillasyster. Min lilla Nilla som aldrig riktigt blivit mer än tolv år i mina ögon, trots att hon fyllt tjugoett. Nu är hon inte fröken Pettersson längre, utan fru Lembke. Fru Lembke! Det är ju helt sinnessjukt... hm. Visste inte om jag skulle skriva "sinnessjukt häftigt" eller "sinnessjukt läskigt, så jag stannade vid "sinnessjukt."
Bilden ovan är från Nillas student, eftersom jag ännu inte fått se några foton från bröllopet, men de pussas ju i alla fall, vilket kändes passande.
Oavsett så är jag mest chockad, men inte förvånad. Massor med gratulationer till min syster såväl som Patrik som för länge sedan fångade hennes hjärta, och nu också hennes hand.

Men för helsike, Nilla, du är ju bara toooolv åååår!!!

5 kommentarer:

  1. Japp. Tolv år är jag, men barngiftermål är metal, har du väl hört?

    SvaraRadera
  2. Bara TOLV! Dumma Linköping som tillåter omyndigt folk att gifta sig..

    SvaraRadera
  3. Vad i hela!?
    Hur.. Jag.. Va? Bara sådär? Utan förvarning? Hur var när? oO

    Och "Lyckönskningar". =P

    SvaraRadera