7 okt. 2008

Pyssel och Slams

I går kom Slams och hennes rått-katt-räv-drake hit. Det blev mycket tittande på saker man måste se (som Dr. Horrible!), en del promenerande och massa pratande. Underbart. Jag har saknat Slams - och nu saknar jag även den lilla råttkatträvdraken.

Sedan har jag fått klart den ena armvärmaren som jag håller på att göra till Oscar. För något (några?) år sedan stickade jag en halsduk till honom och nu kände jag för att göra matchande armvärmare. Längst ut mot handen är det luddigt garn, även om det inte syns så bra på bilden.

Här är den andra som snart är klar. Jag tycker verkligen om att hösten gör mig pysslig och kreativ. Ingen annan årstid har den effekten på mig. Undra vad jag skall sticka härnäst? Hm. Fast jag borde inte sticka, jag borde göra klar min mantel till Blodspår. Känner jag mig själv rätt så kommer jag sitta dagen innan och panika om det. Nåja, det är ju ett sätt som fungerar för mig.

1 kommentar:

  1. Vad är en kattdrakeräv[vadmerdetnuvar] för något? och varför finns där inga bilder!
    Det låter ju som världens bästa chimera!

    SvaraRadera