19 nov. 2007

Klassfest.com

"Mousserande välkomstdrink. Helstekt oxfilé med potatisgratäng och wokade grönsaker. Kaffe och kaka. All dryck köpes i baren."

HA. HA. HA. Det borde ha stått:
"Bob hallonsaft med finkel i medicinplastkopp som välkomstdrink. Helstekt oxfilé med potatisgratäng, några slags grönsaker och kebabsås. Garvsyra och gammal kaka från plastburk på ICA. Vi kan inte ens ge er ett glas vatten till maten och glöm inte att 345:- inte är nog, utan betala tjugo spänn i garderoben också. För övrigt har vi bokat den billigaste, sunkigaste skitlokalen vi kunde hitta. Ha det så skoj!"

Med andra ord så är klassfest.com en scam och ett jäkla skämtföretag. Givetvis fanns inte en enda representant för företaget på plats heller.

Hur var resten av klassfesten då? Som vanligt kände jag knappt igen en enda människa och alla skulle ta mig fan kramas. Varför? Jag vet inte. De kramades inte med mig för tio år sedan och de borde således hålla sina labbar borta nu också.

Folk söp och dansade till dålig jävla musik. Jag gick pendlade mellan att förakta dem till att avsky dem och tillbaka till förakt. När en gammal barndomsvän från låg- och mellanstadiet satte sig ned och pratade gamla minnen kändes det som om hon pratade om någon annans liv. Jag hade inget minne av någonting hon sa.

Någon annan sa att hon längtade tillbaka till högstadiet varav jag och Alv kom igång ordentligt med listan "Saker vi lärde oss i högstadiet". Här kommer väl valda delar:
- Lita aldrig på någon.
- Gå fort i korridorer och lyft på benen så du inte blir fälld.
- Ingen ögonkontakt!
- Om någon skrattar så skrattar de åt dig.
- Klä dig som en robot.
- Remember the snowserpents in november and follow, follow, follow.
Ungefär.
Den andra personen tittade på oss som om vi var utomjordingar. Ibland tror jag att jag inte gick på samma skola som alla de här människorna, utan något slags paralellt universum från helvetet. De tycks minnas en barndom- och tonårstid som jag inte visste att jag hade i bagaget. Förmodligen har mitt bagage blivit förväxlat med någon annans på åldrandets flygplats. Sådant händer.

Som slutplädering kan jag meddela att jag nu önskar många fler bli påkörda av bussar, samt att jag hoppas på att klassfest.com går i fet konkurs och att de ansvariga blir rullade i smörjfett och skedar tills de kräks.

4 kommentarer:

  1. Eller så konkurrerar vi ut Klassfest.com genom att arrangera ÄNNU sämre fester eftersom folk uppenbarligen betalar för det!

    SvaraRadera
  2. Högstadie! Helvetet på jorden.

    SvaraRadera
  3. Klassfest.com gick i konkurs i gar. Inte en dag for tidigt!

    SvaraRadera
  4. Haha smörjfett och skedar! DET var längesen man hörde.

    SvaraRadera