7 jan. 2013

Nyårslöften eller spekulationer

Precis som den ljuva Cate så inleder jag med följande citat:

"He who breaks a resolution is a weakling;
He who makes one is a fool."

~F.M. Knowles

Det handlar dessutom också mer om att ha mål med det nya året snarare än löften om saker man tänker göra. Mina mål för det här året är bland annat följande:

1. Bli fil. kand. i litteraturvetenskap
Det är inte omöjligt. Allt jag behöver göra är att klara den här kursen som jag redan kommit in på. Till sommaren vet vi om jag klarat det eller inte. Jag som aldrig trodde jag skulle slutföra gymnasiet ens. Det känns stort och bra inombords.


2. Lajva mer!
Det har varit för lite lajvande på senaste åren, men det tänker jag ta igen. I år har jag inte mindre än fyra arrangemang att bevista planerade utöver vampyrlajvandet. Mycket trevligt. Bland annat lär man få se mig som alv (!) i Trogheim och på såväl framtid som western utöver Magikkampen 2 som jag är medarrangör på.


3. Lära mig sy bättre och därmed utöka min lajvgarderob
Jag älskar vackra saker. Jag är bra på design. Banne mig om jag inte skall lyckas skrapa ihop en bra lajvgarderob nu när jag funnit billigt linne på IKEA. Dessutom måste min alvroll ha någonting att ta på sig, har jag hört.


4. Träffa Tomb och Mikael
Tomb var det ungefär en triljon år sedan jag träffade och Mikael var det också på tok för länge sedan som jag såg. På något vänster skall jag med andra ord lyckas träffa dem båda i år... inte nödvändigtvis samtidigt dock!


5. Få upp hemsidan till uppföljaren på Araus Bägare
Ja, som titeln lyder. Det kommer att bli otroligt och fantastiskt, som minst.


6. Skaffa minst två nya tatueringar
En av dem är redan planerad, tid var bokad men blev uppskjuten. Det är med andra ord bara en tidsfråga. Den andra är planerad och inte inbokad ännu, men så fort pengar finns så löser det sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar