4 nov. 2011

Uttappad på mana

För att använda ett Magic-skämt så är jag helt uttappad på mana. Började morgonen med att ringa och beställa tid för provtagning på vårdcentralen inför ett besök på sjukhuset som skall ske på måndag. Sagt och gjort. De fyllde vad som kände som en skvadriljon provrör med mitt blod och skickade ut mig igen med en vänlig klapp på axeln.

Känner mig trött och seg och samtidigt stressad, vilket är en märklig och ganska oäven kombination. Får se vad jag skall hitta på härnäst, men jag funderar på att skriva lite brev till det där brevlajvet jag är med i. Vad är ett brevlajv? Det är när alla skaffar olika roller och skriver till dem via brev, enkelt och bra. Mycket smidigt när det börjar bli lite för kallt för att sova ute i en skog full av orcher.

I onsdags åkte jag till huvudstaden. Jag avskyr den lika mycket som jag alltid gjort, men avskyr den betydligt mindre när jag slipper åka buss. Fick mat och sovplats hos rara Hanna och hennes kille och dagen därpå när alla ansvarstaganden var gjorda (utöver ett som jag skippade på grund av illamående) så fick jag tillbringa en dag med Grizzly, vilket aldrig är fel.


Var äntligen inne på SF och fick användning för presentkortet som Tina och Jörgen gav oss i bröllopspresent. Det räckte (med ett litet tillägg) till både en almanacka med bilder av Brian Froud och filmen El laberinto del fauno. Det skall bli roligt att se den igen, även om "roligt" kanske är fel ordval. Det är inte direkt en rolig film, men bra vill jag minnas. Den var bara mycket mörkare än jag förväntade mig. Dessutom stör det mig att den av någon dum anledning kallas för "Pans labyrint" i Sverige och "Pan's labyrinth" på engelska. Den borde fortfarande heta "Faunens labyrint". Så sjukt irriterande.

Nu börjar jag sakna Alv något rent heffaklumpiskt.

2 kommentarer:

  1. Ja, den filmen är så väldigt bra, och vackert gjord dessutom! Vad har du för mailadress nu igen? *Glömsk* Har lite skitsnack jag vill få ventilera med någon som är lite småvettig i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Hurra! Jag har saknat att skitsnacka med dig!
    Säkrast är att använda min nya mail som inte är översvämmad av spam: yvonne.undin@gmail.com

    SvaraRadera