18 maj 2011

"I think this is what pain feels like"

Captain Hammer känner smärta
I dag vaknade jag med den gosiga känslan man torde få efter att någon frekvent använt stålhättade kängor mot ens korsrygg. Dumt nog så har ingen gjort det, utan i stället är det den där underbara kvinnligheten som spökar. Efter att ha matchat graden smärta med smärtstillande så ter sig världen ganska luddigt flytande och alla ord jag försöker läsa blir till nya ord som bildar nya meningar. Studielitteraturen är med andra ord mer intressant än den borde vara för tillfället.
På tal om studielitteratur, i den sista delkursen skall jag obligatoriskt både läsa och se Watchmen. Ibland älskar jag universitetet. Nu när jag måste läsa igenom hundrafemtio sidor om Liberalism, realism och efterromantik samt Det moderna genombrottet är jag inte lika kär dock.

Nåväl, en mystisk sak jag upptäckt är att plugg inte försvinner för att man struntar i det, så det är väl lika bra att fortsätta ta itu med det och hoppas att någonting tar sig igenom den ljuvt smärtstillande dimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar