24 feb. 2011

The Starry Wisdom

I helgen slår Calcon upp portarna. Temat för året är "steampunk" och jag har inte fixat ett jävla dugg. Det känns väl lite som "ta fina kläder och limma fast ett par kugghjul". Jag hade jättestora planer, men det har liksom inte blivit någonting av dem.
Jag skall i alla fall få spelleda. Call of Cthulhu. Det skall bli mysigt. Har just samlat ihop rätt musik och ljudeffekter och sitter och kluddar på en karta.
Överlag känner jag mig ganska avtrubbad just nu. Borde plugga, men har insett att ingenting kommer att ske den här veckan, eller ingenting mer. Gjorde faktiskt saker både i måndags och tisdags, så lite beröm förtjänar jag i alla fall.

Så nu sitter jag här, omgiven av imaginära tentakelmonster, papper, en spinnande kattunge i knäet och med Mountain Goats i lurarna. Livet är inte så tokigt för tillfället.

Fast med lite tur blir det tokigt i helgen... ah, ljuva sanity loss!

1 kommentar:

  1. Jag saknar att ha dig som spelledare, ha det kul i helgen! :)

    SvaraRadera