30 mars 2010

Tisdagar

Jag avskyr tisdagar. Jag är alltid på dåligt humör på tisdagar. Jag hatar dem med hela mitt hjärta. Först är det sovmorgon, vilket fuckar upp hela veckans dygnsrytm och jag kan inte förmå mig själv till att inte utnyttja det till att spela spel hela natten. Sedan är det två lektioner. Två. Lektioner. Först är det engelska B med läraren som inte ens kan engelska. Det är fullkomligt bortkastad tid. Sedan är det naturkunskap, vilket jag den hårda vägen fått inse består av fem procent biologi, tio procent energi och resterande miljökatastrofkunskap i form av "titta här vad människan har förstört vi dödar vår planet oh herregud vad allting går åt skogen och det går åt skogen snabbt som fan".
Vad jag vill minnas skulle det finnas lite zoologi, kemi och fysik också, men det var väl bara ett falskt minne. Tydligen är studieplanen numera omstrukturerad till katastroftänkande och dåligt samvete. Jippie.
Så, en tisdag på skolan är en fullständigt och komplett bortkastad tisdag.

1 kommentar:

  1. Detta var anledningen till att jag inte orkade lägga ner så mycket energi på Naturkunskapen i skolan. Det var enbart en repetion av vad man redan lärt sig i högstadiet. Vilket jag satt och klagade högljutt om. Och sedan när betygen väl var satta så fick jag skäll över att jag inte ansträngt mig mer. Men hallå! Det finns ingenting man får lära sig där som man inte redan kan. Och sen att sitta med det samtidigt som livet är som det är... hmmm... nej.
    Naturkunskap på gymnasie nivå är ett skämt!

    SvaraRadera